چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 16, 2024
ضریح امام حسین (علیه السلام) در روز اول ماه ربیع الاول

جوزه/ پیش نشست کنفرانس «امام حسین علیه‌السلام میراث‌دار انبیا و از تبار اوصیا» در سالن کنفرانس مجتمع وارث‌الانبیا با حضور جمعی از اساتید عرب زبان در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پیش نشست کنفرانس «امام حسین علیه‌السلام میراث‌دار انبیا و از تبار اوصیا» صبح امروز در سالن کنفرانس مجتمع وارث‌الانبیا با حضور جمعی از اساتید عرب زبان، ریاست دانشگاه حضرت معصومه(س) و برخی از معاونین این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدا این مراسم، حجت الاسلام علی العبادی عنوان کرد: قبل از آن که امام حسین(ع) پا به عرصه دنیا و هستی بگذارند، همچون نوری بودند و خداوند او را این‌چنین خلق کرده بود.

وی در ادامه سخنان خود در رابطه با معنای اصلاب الشامخه روایاتی را بیان کرده و همچنین به بیان ادله پاک و مطهر بودن نسل‌های پیش از امام حسین(ع) بر اساس روایات کتب مختلف حدیثی پرداخت.

العبادی تاکید کرد: یکی از زیارات مهمی که به وسیله آن می‌توان امام حسین(ع) را زیارت کرد، زیارت وارث است که در منابع مختلفی از جمله کامل‌الزیارات، من لایحضرالفقیه شیخ صدوق، الاستبصار شیخ طوسی و دیگر منابع معتبر این زیارت ذکر شده است.

وی بیان کرد: زمانی که در زیارات مختلفی که ذکر شده‌است، بحث و کنکاش انجام داده می‌شود به این نتیجه می‌رسیم که در تمامی آن‌ها بر این امر تاکید شده است که اهل بیت سلام‌الله علیها از نور عظمت خداوند خلق شده‌اند، این مسئله در زیارت جامعه کبیره به وضوح و موکدا بیان شده‌است.

العبادی در پایان خاطرنشان کرد: براساس روایات در نسل پدران امام حسین(ع) از امام علی(ع) گرفته تا حضرت آدم (س) همگی موحد بوده و مشرکی در میان آنان نبوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha